.financity-logo { display: none; } .single footer, .single .financity-blog-title-wrap{ display:none !important; } tribe-bar-date-filter table { width: 100%; text-align: left; margin-bottom: 10px; } table tr td { padding: 0px;} /* div.gdlr-core-column-20 { position: fixed; right: 0; }*/ .wpcf7-form-control { background-color: #FFFFFF; } ..gdlr-core-page-builder-body { background-color: #FFFFFF; } body .gdlr-core-blog-full .gdlr-core-excerpt-read-more { display: none; }

Nieuwsbrief jan. 22 3

De afdeling Hospitality                   

Een nieuwe werkwijze bij Wolfskamer   

horeca

De westerse samenleving ontwikkelt zich snel naar een brede Leisure economie. Hard werken en daarnaast stevig genieten van wat het leven te bieden heeft en wat je in je vrije tijd allemaal kunt doen. Meerder keren op vakantie, even naar buiten om een “koffietje te pakken bij die leuke koffiebar en na je werk nog even een terrasje pikken. Daarnaast gaan we graag met gezin of familie naar een van de vele fraaie vakantieparken die we zien groeien als kool. In de Corona-tijd kon je meemaken wat we tekortkomen als dat allemaal niet meer kan. Daarbij draaien dergelijke sports en leisure omgevingen vooral op de gastvriendelijkheid naar de klanten, van zowel receptiefuncties tot “food & beverage” functies. Wij willen in onze vereniging niet alleen de beste skilessen geven maar ook supergoed zijn in gastvriendelijkheid.

Een andere ontwikkeling is de boekhandel waar de koffietafel centraal staat of de kapperszaken waar je een wijntje drinkt. Steeds zie je dezelfde ontwikkeling, namelijk het vervloeien van beroepsmatig van oorsprong verschillende functies tot een geïntegreerde gastvriendelijke hospitality organisatie. We zijn het langzamerhand goed gewend in onze samenleving. Hoe zit dat bij Wolfskamer?  Door onze reputatie als professionele skischool zien we een toestroom van jonge dertigers/ veertigers en hun kinderen. Als je kijkt naar het gedragspatroon van deze doelgroep, meestal “young urban work hard/play hard”-consumenten, dan leven ze grootstedelijk in een mondaine werkelijkheid met koffiebars, food plaza’s en met leisure als centraal genoegen in hun drukke levens.

Maar ook de generatie van 55 plus, (“empty nest” -generatie) is gewend geraakt aan veelvuldig even een terrasje pakken op verwarmde uitgebreide en aantrekkelijk opgetuigde buitenlocaties in de stad.

Wij bewegen ook die kant op als vereniging. Kijk maar naar het leuke Wolfskamer Plaza waar de gezelligheid groeit. Maar we groeien nog niet snel genoeg in onze bekwaamheid van gastvriendelijkheid.  

Daarom hebben we de receptie en de Horeca in een nieuwe afdeling ondergebracht, de afdeling Hospitality, waar het verzorgen van onze gasten/ leden het gezamenlijke centrale doel is. We gaan in de komende jaren, van de gastvriendelijkheid een kunst maken. Ook gaan we een partnership aan met de Horeca van de Golfbaan Zeewolde, omdat we het gevoel hebben van hen nog veel te kunnen leren. Verder is hun drukte er in de zomer en de onze in de winter, wat mooie mogelijkheid geeft om receptie en horecamedewerkers afwisselend bij beide organisaties te kunnen laten werken.

wilma

En zoals vaker betekent het ook dat er mensen vertrekken. De leiding over de nieuwe combinatieafdeling komt te liggen bij het hoofd receptie en bedrijfsbureau. Onze Wilma Brasser werd door de samenvoeging als manager boventallig en we hebben in overleg besloten uit elkaar te gaan. Wij danken Wilma voor 7 jaar trouwe dienst en haar gedreven inzet voor de vereniging.